onsdag 7 januari 2009

Nya löften

Vet ni hur tråkigt det är att transkribera intervjuer? Att se färg torka är mer spännande. Ja, till och med lite curling på lokal-TV vore roligare nu. Nu har jag alltså så tråkigt att jag är i stånd att lova vad som helst inför framtiden. Så här kommer löftena som gäller för 2009.

1) Lära mig skillnad på gas och broms, på riktigt. Framstår plötsligen inte som så trist i skuggan av transkriptionsarbetet. Eftersom jag köpte en bil 2008 kan det vara på sin plats att jag provhåller ratten åtminstone.

2) Göra allt för att inte bli långvarigt sjuk. En nödvändig konsekvens av att jag inte kan bli sjukförsäkrad. Så vad göra?
a) fortsätta med mina icke särskilt principfasta principer, dvs sluta äta godis, men bara för en månad, sluta dricka läsk, men bara i en månad, äta enbart ekologiskt, men bara i en månad osv. De icke principfasta principerna är till för oss som tröttnar fort. Devisen att det alltid är bättre att göra nåt än inget rules.
b) träna 3 gånger i veckan. Det ska väl inte vara så svårt. I synnerhet inte om ett pass är yoga. Skitenkelt.
c) se mer komedi. Mia & Klara, Smack the pony och That's 70s kommer att förlänga mitt liv.
d) åka utomlands och lapa lite A-vitamin (eller vad det nu är i sol)

3) Införskaffa en ny hobby. I några år har den nya hobbyn varit dans. Jag har avverkat salsa, afrikanskt och orientaliskt. Jag kan inte dansa något av det. Dax för förnyelse. Nu funderar jag på om jag ska gå en kurs i kroki, keramik eller makramé. Vad önskar ni er i födelsedagspresenter gott folk?

4) Tapetsera och måla om i sovrummet. Det har dröjt ett år nu. Jag har skaffat mig en hennafläck på väggen ovanför sängen. Det var i hopp om att skynda på processen eftersom jag trodde att jag skulle skämmas av att det ser ut som jag har torkat en näve bajs på lättast åtkomliga ställe. Tydligen skäms jag inte för nåt.

5) Måla långsidorna på gäststugan. Att vara torpägare innebär ständigt lite jobb. Men man får inte ta ut sig. Kortsidorna målades 2007. Efter två års vila bör jag ha ork att ta itu med resten av huset.

Så där ja. Det är nog allt jag hinner med i år. Nu tycker jag att alla som läser bloggen bidrar med sina löften. Det verkar vara ett smart sätt att ta reda på vilka som läser ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du vet ju redan mina, men skriver dom ändå. Så du kan piska mig om det verkar som att jag inte har ambitioner att upfylla dom.
1. Lära mig jonglera.
2. Bli mer kulturell (gå på teater, musikaler, konserter, utställningar)
3. Titta mer på utländsk fotboll.

Nu glömde jag visst det fjärde, visst hade jag fyra? Får fundera på det.

Kaninen sa...

Du skulle ju bli med barn så att du fick VABa och skylla på barnet när du vill vara ledig nästa jul.

Anonym sa...

Keramiiiiiiiik!!

Anonym sa...

Jaha.. just det ja. Fast jag tar tillbaka det. Det blir inga barn i år. Jag har inte tid om jag ska hinna med alla andra löften.

Anonym sa...

Jag lovar inget. Dels så har jag tappat mitt sinne för planering och dels så får jag inget gjort om jag lovar nåt. Jag kan va med på dina löften istället!Försök att hålla mig borta från långsidorna i sommar :)