måndag 5 januari 2009

Gamla löften

2008 avtackades på en lyckad fest i Fridas och Basens nya hus. Mycket mat, mycket kul och alldeles för mycket glass. Som jag fick spy upp. Och nu är det dax att följa upp hur det gick med förra årets nyårslöften.

1) Förfina mina afrikanska danssteg. Det blev det inget med. Kursen blev inställd. Men istället har jag lärt mig jucka åttor och gå som en kamel. Det skulle föreställa orientalisk dans. Som jag tappert försökte lära mig under hösten.

2) Åka till Berlin och uppträda på varitéteater. Det blev det inget med. Men jag har bjudit Fimpan på Elvis, Tina Turner, Björk, Tommy Nilsson och Jon Bon Jovi ett antal gånger under året. Den byn är dock för liten för mig. Så jag letade karaokehak i Dublin i förhoppning om vida berömmelse och för att imponera på mina stockholmska kollegor. Inget var öppet. Mission not completed. Jag får helt enkelt ta mig till Berlin i år.

3) Lära mig skillnad på gas och broms, på riktigt. Det blev det inget med. Faktum är att jag bara har övningsskört Steffe kuken en gång. Då fick Steffe nästan närkontakt med staketet. Dessvärre kvarstår alltså detta skittråkiga löfte även 2009. P.S. Steffe är en bil.

4) Åka till Italien med alla kompisarna. Det blev det inget med. Om man inte tänjer lite på definitionerna. Vilket är helt legitimt eftersom det var skottår. Därför är semester i Alperna med fotbollstokiga svenskar i vikingahjälmar ungefär detsamma som en italienresa med kompisar. Och vips så var det löftet uppfyllt!

5) Börja läsa böcker, inte glo, på tåget. Det blev av! Tack bokcirkeln!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du uppfyllde ju faktiskt mitt nyårslöfte också, om fotboll-em. Det ska du ju vara stolt över, och jag är mycket tacksam.
Ps! Steffe är en skitbil.

Anonym sa...

Vänta lite här nu... Eftersom jag vet att du har övningskört med min man och vår FINA bil samt nästan kört in i något (kommer inte ihåg vad) undrar jag om det är den som är Steffe? Eller har du övningskört med fler? I så fall är den INTE en skitbil!!!
Kram Linis