lördag 20 december 2008

Snål jul

Jag har hittat ett nytt, men ytterst osäkert, sätt att införskaffa julklappar på. Tävlingar. Det slog mig just att det kan verka snålt. Nu undrar jag: är det förenat med allmänt ohyfs att ge bort klappar man har vunnit? Eller som förra året, då jag gav Susatan den där designtermosen som vi fick i julklapp från jobbet. Det höll åtminstone inte riktigt samma låga standard som när R & R fick några slags verktyg märkta Siemens av sin farbror, som jobbar på nämnda företag. Tycker jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

äre där en pik till den som gav bort tidningen? puss

Kaninen sa...

Hörrödu, vem var det som gav bort tidningen ín the first place? Pikar jag dig pikar jag mig. Jag tror det blir tomtegröt sen förresten. kram

Anonym sa...

Men termosen var ju fin! Och dyr! Det gillar jag. Kan jag skryta med när nån kommer på besök. Att jag bara får design-prylar av mina vänner i julklapp.

Anonym sa...

Det beror på vad det är. En designtermos = helt ok. Men inte vill jag ha fula klappar från V-viks kommun en gång till...Fast de gavs med glimten i ögat och då är det väl ok...nästan!

Fridakortochgott sa...

Vi var i Skedevi kyrka. Den är fin. lukten har jag nog aldrig tänkt på. Ang. juklappar så tycker jag att det är tanken som räknas o om du ger bort nåt fint som du har fått så innebär ju det att du inte har kvar den där fina saken för dig själv utan hellre ger bort den till en vän. Det är väl fint om nåt.