lördag 27 december 2008

Hönan och ägget

Jaja. Det är väl nu jag borde skriva om hur julen varit. Men jag har viktigare saker för mig. Mellandagarnas ledighet släppte vetgirigheten lös. Och det är ju pinsamt att vara 32 och inte veta detta. Detta är hur hönor och tuppar parar sig och hur ägg blir befruktade. Följande fakta behöver jag få svar på: 1) Har tuppar snopp? 2) Lägger hönor ägg mest hela tiden i brist på annat att göra eller har de cykler precis som vi? I så fall, vad gör de när de inte lägger ägg? 3) När befruktas äggen? Jag anar att min grumliga idé om att detta skedde efter att äggen låg där i nån slags korg, är helt fel.

Om ni inte svarar får jag lägga dyra slantar på 118100. Denna utomordentliga tjänst använde vi oss av igår när Susatan hävdade att nazistflaggan i Karl Bertil Johnsson julafton hade blivit bortretuscherad i år. Det verkar som om hon hade fel. Oraklena på 118100 svarade "Vad 118100 kunde se så hängde nazist-flaggan även detta år på den taxi som Karl-Bertil och hans Fader åker runt i för att be om ursäkt till de bestulna höginkomsttagarna." Att vara orakel på 118 100 måste vara världens bästa jobb. Därför är det lite synd att Skägget (äntligen en julreferens i detta mer påskaktiga inlägg, hoho) inte sjösatte sin affärsidé sms-tjänsten 100100 innan Eniro snodde hela konceptet. Då hade han kanske anställt mig. Det är lika synd som att jag inte har gjort slag i saken av mitt menskit - månadsprenumeration på bindor. Det kanske hade blivit underlivens Ellos.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har googlat lite. Tex det här:
"Parningen sker på samma sätt som hos andra fåglar, dvs.genom att tuppen bestiger hönan och pressar sin kloak mot hönan."
Och KLOAK? undrar du säkert då. Så då hittade jag det här:
"Fågeln har till skillnad från människan och andra däggdjur endast en öppning för att göra sig av med urea(ett ämne som fåglarna själva producerar istället för urin) och annan avföring. Fågeln lämnar dessutom ifrån sig könsprodukter genom denna öppning."
Alltid en början..

Kaninen sa...

Könsprodukter, jo jag tackar. Ursäkta damen, skulle ni vilja ta emot lite könsprodukter? Jag har några i min kloak. Sexy!

Men tack för den visa hjälpen. Nu vet jag att det är hål mot hål gäller.

Anonym sa...

haha skägget var det bästa jag läst. Jag behöver roligt just nu. Jag är gubbilsk till tusen och funderar på att sova bortet

Anonym sa...

Det LÄR ju bli långprommis på nyårsdagen! Det eller sängläge ;)