onsdag 6 januari 2010

Sambo

Då jag själv har börjat grotta ner mig i det heterosexuella samboendet kan det vara på sin plats att påminna om att det finns andra samlevnadsformer. Häromdagen hörde jag om en kvinna som delade sitt liv med en fågel. Fågeln hette nåt överklassfånigt som Figge, Pompom eller Tjabo. Figge, Pompom eller Tjabo kunde prata. Han var väl papegoja eller nåt i den stilen. Kvinnan och Figge, pompom eller Tjabo gjorde det mesta tillsammans. Till exempel låg de i hennes stora säng och läste tidningen. Då kunde det hända att fågeln sa "skita" varpå kvinnan räckte sin hand utanför sängen, sträckte ut fingret så att Figge, Pompom eller Tjabo kunde promenera ut på stadiga men egentligen väldigt bräckliga fågelben och släppa sitt träck ner på golvet.

Mina tankar snurrar runt men går visst mest till Jens Orbacks mormors syster. Hon som var ihop med en häst.

4 kommentarer:

Sus sa...

Och jag tänker på den dokumentären jag såg om män som blir sexuellt upphetsade av bilar och har sex med dom när ingen ser. En gubbe hånglade friskt med en vacker bil han hittat och gned sig så ordentligt att bilen fick en ordentlig vaxning. Med specialmedel.

Kaninen sa...

Och jag kan meddela att när kvinnan och fågeln fick gäster så hälsade han hemskt gärna på dem genom att gnida sig mot deras knogar och få utlösning. Ungefär som bilkåtisarna

Anonym sa...

se man hästar som vandra på finger och dumpar framför sej så är inte allt helt rätt till. Fågel frun verkar bättre funtad =)

Semlan å X-ter sa...

Crazy birdlady? Crazy carman...osv..herreguuuud.