torsdag 7 januari 2010

Svart och 25

Man hade ju kunnat hoppas att 2010 skulle bli ett år utan könsförnedring. Men icke. Direkt har det nya decenniet inletts med trams utan dess like. Ni förstår förstås att jag pratar om facebookplågan"vi-tjejer-som-är-så-finurliga-prövar-killarnas-nyfikenhet-och-skriver-upp-färgen-på-våra-underkläder-på-statusraden". Att horder av brudar, och en och annan kille som fått nys om experimentet, hakade på kan väl inte ha kommit som någon överraskning. Folks dumhet en masse har väl bevisats många gånger förr som när nazisterna lyckades ta över makten i Tyskland med starkt folkligt stöd 1933 eller när svenskarna ödslade nylosntrumpor på sina tv-apparater 1962.

Nu är det här inte bara dumt, det innehåller en taskig föreställning om kön oxå. Jag vet inte vad som är värst; utgångspunkten att tjejerna ska "busa" med killarna för att vara lite "crazy" och att killar av naturen är både nyfikna och blåsta på samma gång, eller att så många tjejer (och som sagt några killar) har haft den dåliga smaken att dela med sig av sina underklädskulörer. Till råga på allt har det kommit en om möjligt ännu mer intelligensbefriad uppmaning på min mail idag. I syfte att "förvirra killar" ska jag nu skriva ett tal mellan 1 och 300 på min statusrad.

Jag blir fuckning förbannad. Mänskligheten (här representerad av facebook) är på väg mot total kollaps om tillräckligt många bara gör som dom blir tillsagda. Och varför är det så mycket tjejerna mot killarna? Människorna mot djuren vore bättre. Jag hoppas att djuren vinner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är det färgerna är, jag trodde det var till allmän förvirring bara. Hoppas inte underkläderna tar över tyskland nu bara... Men en bh över tvn gör faktiskt så det blir hd, jag lovar, eller så är det bara jag som tittar mer fokuserat... Jag tror helt klart att idén kommer från nån pervig kille, men tjejer gör sig själv en otjänst som köper det, fast ni kan ju inte stå emot kedjebrev å sånt heller iofs... Hehe. Gött att det går så bra för dig förresten, tummen upp =) / P med dagisfeber

Semlan å X-ter sa...

Jag har också gått och undrat varfør folk håller på så där och porrar sig..helt vanliga söta smarta tjejer, men så fick jag en førklarning på att man typ stöttar cancerfonden eller något sånt.., men hur?jaja man får väl gå in på FB och skriva om sina urtvättade vita(nu mera grå) BH..eller ska man bara hålla käft?

Kaninen sa...

Om det är som du säger Semira blir jag ännu mer fuckning förbannad. Jag kan intre tro annat än att cancerfonden har fått Billy Butt som chef i så fall.

Kaninen sa...

Välgörenhetsdumheten har ingen gräns. Idag dök detta upp på facebook: "Klistra in detta i din statusrad om du känner någon som har eller har haft cancer! Det vi vill ha år 2010 är ett botemedel! 93% kommer inte att kopiera och klistra in detta, kommer DU göra det?♥" På vad sätt hjälper man forskningen på traven med sånt här trams? morrr