lördag 29 augusti 2009

Hyllningsallergi

Arbetsgruppen samlad. Hela dagen får ägnas åt att "prata ut". Efteråt ska alla säga vad dagen har tillfört. Det ena positiva omdömet efter det andra ramlar ur mina arbetskamraters munnar. "Stärkt, tillförsikt, en härlig grupp, skönt att vi fick den här tiden." Jag vet inte vad det är för fel på mig, men när för många tycker att något är otroligt bra, då tycker jag att det osar katt.

Samma sak på kvällen. Sus och jag bänkar oss framför Milk. Jag tycker Milk framstår som en ganska makthungrig streber som ständigt låter sig flankeras av yngre män som han kan tjäna som förebild åt. Sus ser honom som en framstående aktivist med ett gott hjärta som är öppet för alla. I filmen är han älskad av alla, så när som på alla homofober och mördaren (som troligen oxå är förälskad i honom).

Jag kan inte ställa någon annan diagnos på mig själv än hyllningsallergi. Ett halvbittert vi tål jag, men inte en inavlad hyllningskör.

3 kommentarer:

Titty sa...

Det är bitterheten som dyker upp efter 30. Sus har ju knappt kommit ur tonåren, så det är klart hon ser ljust på allt. Hon skulle bara veta...

Semira sa...

Fan har du blivt surkärring? haha

Frida sa...

Mycket vill ha mer vet du Johanna, inte räcker det med bara en partyresa ;) Och tack för att du påminner mig om dina knasigheter, känns bättre då!