onsdag 15 april 2009

Konsten att inte avslöja för mycket och ändå vara intressant

Man ska aldrig missa en chans till en erefarenhet. Hur pinsam den än må vara. Det har Ronny Jönsson lärt mig idag. Jag fick lyssna till historien om hur han blev erbjuden sommarjobb. Som skojfrisk björn. Skulle dra vitsar för skrikiga ungar och smesterförbannade föräldrar som köade till Liseberg. Av nån underlig anledning som björn, inte som kanin, vilket jag hade tyckt varit såväl passande som bäst. Ronny avböjde att göra en Björne.

Här hade det varit läge för en tänkvärd slutkläm- men jag kom inte på nån. Istället får ni veta: jag har köpt en illgrön bikini.

5 kommentarer:

Friederike Gerlach sa...

Vem är Ronny?

Jag MÅSTE se din bikini. Jag själv har en brun baddräkt med tantskurning. Sexigt, vad?

Kaninen sa...

Ja du häxan, konsten att inte avslöja för mycket är att prata om Ronny Jönsson när man egentligen menar hans alter ego, eller vad det kan bli. Känd från TV. Gå till Stadium och shoppa bikini. Där var dom både billiga och fräcka, som vi tanter säger.

Anonym sa...

Ja på stadium har det rätt fräcka saker...

Anonym sa...

Hoppas det var en fin bikini. Att det inte var hängig och sådär. En fågel viskade i mitt öra på en parkbänk att bikinis ofta blir lite hängiga.

Kaninen sa...

Käre anonym. En bikini blir bara hängig när den är trött, min är piggt vårgrön.